Vyhnite sa bežným chybám, ktoré robia začiatočníci v biznise cez internet. Poradíme vám, ako prevádzkovať e-shop a na čo si dať pozor, sa samom začiatku.

Ako prvé si vyriešte právne a obchodné záležitosti

Aby ste mohli začať s novou tvorbou e-shopu, musíte mu najskôr dať nejakú právnu formu. V zásade by ste sa mali rozhodnúť medzi 2 základnými možnosťami – živnosť, alebo spoločnosť s ručením obmedzeným.

Živnostenské podnikanie je najjednoduchším a najlacnejším riešením. Väčšinou na to postačí zriadenie „maloobchodnej“ licencie. Keďže ide o voľnú licenciu na podnikanie, nemusíte preukazovať svoju odbornosť, ani iné potvrdenia. Na živnostenskom úrade vyplníte jednoduchý formulár, zaplatíte poplatok a môžete začať podnikať.

Nevýhodou živnostenského podnikanie je, že ste jediným vlastníkom. Ak toto riziko nechcete podstúpiť, môžete si založiť, alebo kúpiť spoločnosť s ručením obmedzeným.

Spoločnosť s ručením obmedzeným je najbezpečnejším riešením, no je o niečo drahšie a vyžaduje viac papierovačiek. O osobný majetok sa však nemusíte báť, lebo v prípade problémov ručíte len majetkom spoločnosti.

Responzívny dizajn je nutnosťou

V súčasnosti si môžete prezerať čoraz viac webov prostredníctvom mobilu, či tabletu. Preto potrebujete aby bol web responzívny – teda optimalizovaný aj pre mobilné prezeranie.

Rozloženie e-shopu sa tak prispôsobí menšej obrazovke a vytvorí sa užívateľsky príjemné prostredie na nákup. Okrem odozvy sledujte aj množstvo produktov, ktoré môžete vo svojom e-shope ponúknuť. Niektoré e-shopy majú totiž obmedzený počet položiek a ak biznis rastie, obmedzená kapacita môže byť prekážkou.

Čo sa týka dopravy – menej je viac

Na začiatku podnikania by ste si mali ujasniť, akým spôsobom budete posielať tovar zákazníkom. Medzi tipmi, ako prevádzkovať e-shop, možno nájsť odporúčania, že je dobré mať pestré možnosti dopravy, aby si každý zákazník vybral to najlepšie. Ukazuje sa však, že opak je pravdou. Príliš veľa variácií núti návštevníkov webov porovnávať a zvažovať možnosti. Môžete tak stratiť potenciálneho zákazníka/čku.

Je dobré ponúkať možnosť osobného odberu a maximálne 2 prepravných spoločností. Lepšie si spočítate náklady na dopravu a môžete získať výhodnejšie podmienky a lepšie ceny od kuriérskych spoločností za časté využívanie ich služieb.