Schopnosť udržiavať a postupne zvyšovať rýchlosť behu je jasným znamením skúseného a sebavedomého bežca. Ak zistíte, že vaša rýchlosť behu klesá, potom vstúpte do svojho pravidelného tréningu – alebo dokonca počas pretekov. Stojí za to preskúmať spôsoby, ako dosiahnuť vyššiu konzistenciu vášho tempa. To vám pomôže ľahšie dosiahnuť vaše bežecké ciele, zníži sa vyčerpanie a získate väčší pocit kontroly nad vašim cvičením.

Ako bežať rýchlejšie a dlhšie, dôsledne

Každý bežec tam niekedy bol – začnete s náročným, ale pohodlným tempom, napriek tomu sa po niekoľkých kilometroch snažíte udržať tempo. Netrvalo dlho a váš pomer minúta na kilometer začne klesať a vy sa cítite vyčerpaní. Naučiť sa, ako udržiavať konzistentnú rýchlosť behu, vám môže pomôcť vyhnúť sa tomuto scenáru a stať sa dôslednejším športovcom.

Ďalej uvádzame 5 techník, ktoré môžete použiť na udržanie rýchlosti v behu:

  1. Vypracujte svoju základnú rýchlosť
  2. Nastavte cieľový čas na kilometer na základe cieľov a vášho tréningového plánu
  3. Počúvajte počas behu hudbu
  4. Rýchlostné tréningy a šprinty
  5. Pripojte sa do bežeckej komunity alebo klubu