Či už ste to cez prázdniny prehnali, cez víkend ste vypili príliš veľa alkoholu, chcete posilniť imunitný systém alebo schudnúť, alebo sa len chcete len trochu zdravšie stravovať, smoothie je najjednoduchší spôsob, ako si do jedálnička nabaliť kopu výživy.

Smoothie pripravíte za menej ako 10 minút. A najlepšie na tom je, že nemusíte ani zapínať rúru!

Čo by malo zdravé detox smoothie obsahovať

Keď pripravujem smoothie, musí spĺňať tri základné kritériá:

1. Musí to vyzerať nádherne: Jeme najskôr očami a nikto nechce piť nič, čo vyzerá ako voda z močiara!

2. Musí to byť vynikajúce: Život je príliš krátky na to, aby ste jedli jedlo, ktoré nie je chutné.

3. Musí byť naplnené živinami s úžasnými prísadami.

Každý deň začínam smoothie a myslím si, že si ich každý deň môžete vychutnať. Odporúčam vám však striedať ingrediencie tak, aby zahŕňali rôzne čerstvé ovocie, čerstvú zeleninu a zeleninu, bylinky a koreniny, aby ste to s žiadnou ingredienciou nepreháňali. Zmiešajte veci!

Ovocie a zelenina začnú oxidovať v okamihu, keď ich rozkrojíte, takže je vždy najlepšie si ich vychutnať v tej chvíli, v ktorej sú vyrobené, aby ste minimalizovali odbúravanie živín a aby ste za ne dostali čo najviac peňazí.

Všetci sme preto zaneprázdnení a nie vždy je možné detox smoothie okamžite vypiť. Ak si ráno pripravujete smoothie na pitie neskôr (alebo večer predtým, ako ráno), zo svojich surovín stále môžete získať veľa dobroty. Smoothie ihneď po výrobe zavarte do zaváracieho pohára, uložte ho v chladničke a potom ho pred vychutnávaním opäť pretrepte.

Obľúbené prísady pre detoxikačné smoothies (a prečo)

Kokosová voda: Po čistej filtrovanej vode je kokosová voda top tekutinou pre smoothies. Kokosová voda s nízkym obsahom kalórií a sacharidov a takmer úplne bez tukov sa dobre spája s väčšinou ovocia a zeleniny. Je to tiež prírodný energetický nápoj bohatý na elektrolyty, ktoré vás udržia hydratovanými.

Špenát: Táto listová zelenina, nabitá železom a ďalšími minerálmi, vitamínmi, omega-3 mastnými kyselinami, horčíkom, bielkovinami, antioxidantmi, vlákninou a protizápalovou silou, je šampiónom posilňujúcim imunitu. S jemnou chuťou, ktorá sa ľahko maskuje ovocím a zeleninou, je špenát mojou najlepšou voľbou pre zelené smoothies. Môžete pridať 1 až 2 šálky do akejkoľvek zmesi bez toho, aby ste skutočne zmenili chuť.

Cvikla: Bohatá na železo, meď, horčík, draslík, vitamín C, vlákninu a diétne dusičnany. Cvikla vytvára krv bohatú na minerály, aby vytočila detox. Surovú cviklu nastrúhajte pre dosiahnutie najhladšej textúry pomocou bežných mixérov alebo ju mierne zaparte, aby bola chutnejšia.

Jablká: Pektín je rozpustná vláknina v jablkách, ktorá pomáha zamiesť hrubé črevo pre zdravie trávenia. Jablčný pektín znižuje potrebu tela po inzulíne a udržuje nízky glykemický index jabĺk. Mnoho výživných látok a vlákniny v jablkách je koncentrovaných v šupke, preto neodhadzujte šupky!