Gratulujeme k ďalšiemu kroku, aby ste sa dostali do formy a cítili sa skvele. Mnoho ľudí si želá, aby mohli mať vytvarované telo z konzumácie nezdravého jedla a celodenného pozerania televízie. Ale to sa jednoducho nestane. Aj keď formovanie znie ako dlhý proces, ktorý samozrejme stojí drahocenný čas, úsilie vynaložené na formovanie má veľa pozitívnych účinkov. Ak chcete začať svoju cestu k lepšiemu a zdravšiemu telu, tu je niekoľko rád:

1. Cvičte denne

Cvičte denne minimálne hodinu. Nemusíte sa ničiť neľútostným behaním a podobne, ale mali by ste mať vo svojom každodennom živote aspoň miernu fyzickú aktivitu. Ak chcete zhodiť pár kíl rýchlo, urobte tréning s vyššou intenzitou. Napríklad choďte na hodinu svižným tempom na prechádzku. Alebo si môžete zabehnúť a nastaviť si určité intervaly, počas ktorých budete počas tejto hodiny šprintovať. Uistite sa, že počas tréningu nemáte silné bolesti. Varovanie – vaše svaly vás budú bolieť po tréningu s vysokou intenzitou. Znamená to však, že vaše telo sa mení k lepšiemu. Uistite sa, že ste po každom tréningu dostatočne hydratovaní  a konzumujte jedlá s poriadnym obsahom bielkovín.

2. Jedzte zdravo a výživne

Bez ohľadu na to, ako veľmi váš žalúdok a chute navádzajú, aby ste si išli dať sladkosti či nezdravé jedlo, snažte sa tomu vyhýbať a ostať disciplinovaný. Cukor vám nepomôže dostať sa do formy. Aj keď je to len jedna sladká tyčinka denne, jedna nakoniec povedie k ďalšej a môže sa z toho stať začarovaný kruh. Ovocie a zelenina sú to najlepšie, čo môžete jesť, keď sa dostanete do formy. Dobrú prácu napríklad robia jablká, vďaka ktorým sa žalúdok cíti sýty až 3 až 4 hodiny. Zelená zelenina, ako sú zelené fazule a brokolica, udržuje tráviaci systém čistý.

Samozrejme potrebujete aj bielkoviny, ako je napríklad morčacie a kuracie mäso. Vynikajúcou alternatívou sú tiež morské plody, napríklad krevety a tilapia. Tieto potraviny sú plné bielkovín a zdravých výživných látok, ktoré pomáhajú udržiavať svaly fit a pripravené na tréning. Dôležitá je aj veľkosť jednotlivých porcií. Skúste si naplánovať stravovanie šesťkrát denne a menšie dávky, ako by ste mali jesť tri veľké jedlá po celý deň. V tráviacom systéme budete mať menej jedla, čo znamená, že sa na vaše cvičenie spotrebuje viac energie.

3. Sledujte kalórie a príjem potravy za deň

Pri plánovaní vášho cvičenia vám pomôže sledovanie toho, koľko kalórií zjete za deň. Zaujímalo vás niekedy, prečo sú telesné hmotnosti bodybuilderov tak vysoké? Je to preto, lebo si plánujú jedlo a prijímajú viac (zdravých) kalórií ako priemerný človek. Na druhej strane, chudnutie a úsilie o chudšiu postavu bude vyžadovať viac fyzického cvičenia ako kalórií, ktoré prijmete.

4. Plnohodnotný spánok

Aj keď väčšina z nás má osemhodinové zamestnanie cez deň alebo v noci, je zásadné zabezpečiť dostatok spánku na dobitie energie tela. Šesť až osem hodín spánku udrží telo v chode po celý deň. Ak sa vám stane, že po príchode z práce budete unavení, pred cvičením trochu zdriemnite. Mali by ste si zdriemnuť iba cca pol hodiny. To zabráni nespavosti v noci.

5. Zostaňte motivovaní

Dôležitým kľúčom k formovaniu je stanovenie cieľov a udržanie pozitívneho myslenia. Ak zostanete pozitívni, budete sa môcť dotlačiť k tomu, aby ste dosiahli to fit telo, ktoré ste vždy chceli.